Thursday 17 May 2012

New life

Assalamualaikum




Sudah lama tidak mendengar khabar berita tentang ku . Semua sibuk bertanya kemana aku pergi selama ini . Ada yang berkata aku ni sudah lupa kepada kawan2 ku terutama sekali kawan sekolah ku . Oh kawan , kenapa kamu mudah terasa hati ?

Fyi, aku sudah pindah ke kuala lumpur . Hidup ku disini alhamdulillah seperti biasa . Tiada apa-apa pon yang berubah .Akhirnya sudah sekian lama aku sudah bertemu dengan mama ku yang tercinta .Even aku sudah pindah , tak semestinya aku sudah lupa memory at JOHO . For me , joho memang the best . Kalau boleh memang tak nak pindah tapi nak buat macam mana .

I think entry kali ni agak panjang ,
Sila jangan bosan dan jangan menyampah apabila membaca post aku kali ni .
Aku disini bukan duduk goyang dirumah . Itu memang nak kena minta penampar dari tangan nenek aku . Oh well biasalah orang tua . Kita kena paham . Cari kerja ?dengar memang senang tapi nak mendapatkan pekerjaan memang agak sukar . Lagi2 aku berada di kampung nenek aku di klang,selangor . Memang payah . So, terpaksa la tahan dengan bebelan dia.

K tutup cerita,

UPU,matrik, form 6 . semua nya sudah keluar tapi rezeki masing-masing . Ada yang dapat , dan ada yang sanggup menunggu uitm sampai bulan 12 . Aku sekarang berada di hostel wisma mais shah alam . Fyi, aku dah pon sambung belajar . Ramai yang tidak percaya senakal2 aku, sedegil aku pon dah pon sambung belajar . Universiti Selangor (UNISEL) Shah Alam tempat belajar aku sekarang ini and alhamdulillah selepas orientasi selama 5hari aku pon mendapat siswi terbaik perempuan april 2012 . Sungguh ku tidak percaya . HAHA

Lebih kurang dua minggu lebih aku berada disini ,
Selepas semua org dpt tahu aku disini , semakin lama semakin ramai pula yang masuk unisel . Tak best pon kt sini .HAHA Best pon sebab aku da ada kawan ramai . Alhamdulillah syukur setakat ini yang aku dapat . Abah masih tak percaya yang aku dah sampai ke tahap ini . Itu semua nyaa rezeki.





Oh yea,
Dip sports industry management
Itu course aku yang diambil , Oh yaa memang kena dengan citarasa aku .
Baru masuk dah ada dua assignment yang aku dapat . Sungguh best sangatt ! haha memang nak pecah kepala otak ni tapi apa pon terpaksa lah kena buat . And then , start now , jadual aku padat . Next week ada quiz , test 1 and then ada outdoor kt port dickson . So doakan aku yea :D Next month dah nak prepare for final exam . Seriusly masa berjalan dengan pantas . Seriusly ~~ But final final pon sebelum final exam tu ada class project . Mybe at genting tak pon mersing . Memang banyak outdoor lah lepas ni . Hee

Oh well ,
malas nak taip panjang lebar
daripada luahkan perasaan kt blog , better buat assignment yang tertangguh ni .



'Cerita lama usah dikenang , usah diungkit . Yang lepas tu biarkan . Life must go on .
Mulakan hidup yang baru . Tidak boleh dipatah balik . Maju kehadapan . If ada orang yang lupakan kita, buang kita , hiraukan apa yang dia buat kt kita . 
Tuhan sentiasa dengan kita dan hanya Dia yang tahu apa yang baik untuk kita'


Assalamualaikum dunia  .

Truly, zaza

No comments:

Post a Comment