Tuesday 18 October 2011

Down

You know that im very very down . im know you always stalk my activities but i just keep quiet . Act ,i very sad when i look you treat me like this .


"Setiap hari ku memikirkan mu tetapi adakah kamu tahu aku sedang memikirkan mu ?"
"Setiap masa , setiap hari , setiap minggu , ku merasakan sesuatu yang aneh akan berlaku tetapi aku tetap tak amek peduli .Kau tahu , aku tidak boleh tinggalkan kau walaupun sesaat , tetapi kamu seperti menyuruh aku untuk meninggalkan kamu walaupun sementara . Tetapi aku tidak percaya dengan hanya sementara itu bukan nya sementara tetapi untuk selama-lamanya . Yeaa aku tahu kamu tidak boleh melihat keadaan aku seperti ini tetapi apa kan daya . Aku sanggup terima , reda dengan apa sahaja keputusan yang  kau buat . Aku terpaksa terima walaupun dengan hati yang berat sebab aku mahu lakukan yang terbaik untuk dia .DEMI DIA!"

"Aku telalu down , air mata mengalir deras , semangat ku telah hilang bagaikan layang-layang telah membawa semangat aku pergi dengan jauh , jauh nun di sana . Hati ku seperti gelas kaca yang begitu berharga sudah pecah . Pedih , perit , semua nya sudah bercampur baur . Sampaikan aku sendiri tidak tahu apakah rasa yang ku rasakan ini . Sudah tidak boleh berkata apa-apa . Terdiam , terkaku , dan . hmm . ku terdiam membisu . Sudah kering apa yang ada dalam kepala otak ku sekarang . Hidup ku bagaikan kosong . EMPTY . Mahu berloading pon tidak berjalan dengan lancar . Mahu berkata pon tidak terluah . Hanya yang ku mampu adalah menangis ."

"Yea . perempuan lemah adalah menangis tetapi perempuan sebenarnya tidak lemah . Jangan melihat perempuan dengan sebelah mata . Perempuan ini adalah kuat kerana perempuan ini juga la yang melahirkan kamu semua .Mendidik , mengajar kamu semua . Jangan fikir hanya kerana perempuan , kamu semua boleh membuat sesuka hati . Memperbodohkan , menghina, memukul , mendera , mempermainkan , menduakan ,dan sebagainya . Kamu sebagai lelaki harus ingat bahawa hati lelaki dengan perempuan tidak sama . Hati perempuan adalah lebih lembut dan mudah sensitive . Jadi , jaga lah hati perempuan itu dengan sebaik mungkin dan jangan sesekali menyakitkan hati perempuan .Aku ?sebagai seorang perempuan bukan untuk menjatuhkan maruah lelaki , bukan nak menyalahkan lelaki . Kita semua mempunyai hati dan perasaan . Cuma , apa yang kita perlu ada , buat adalah bertolak ansur . "

"Jangan terlalu ikutkan ego yang ada pada diri kita . aku mengaku kerana aku mempunyai ego yang sangat kuat , tetapi ego2 aku juga , aku mudah termakan pujuk rayuan . Sesiapa yang tahu hati aku macam mana , dia yang tahu bagaimana hati ku ini . Sudah lah . sedarlah kamu . Jangan sampai orang yang kamu sayang akan pergi kerana dengan sikap kamu . Jangan keras kepala . jangan pikirkan kamu saja , pikirkan juga dia itu .Jangan buat keputusan yang terburu-buru . Memang tidak boleh dinafikan bahawa apabila kita sedang marah , semua boleh terlepas cakap padahal apa yang kita terlepas cakap itu lah perkataan yang kita sememangnya tak nak cakap . Kata-kata tidak boleh ditarik balik . So , please jangan menyesal . Pikirlah dengan sebaik mungkin ."

"Kalau sudah ludah , tak kan nak jilat balik . jangan buat seperti habis madu sepah dibuang . Jodoh tak kemana . If kita pandai jaga hubungan , insyaallah hingga ke akhir hayat . Kembalikan la kegembiraan dahulu . Warnai hubungan kamu semua . Kembalikan senyuman kamu semua terhadap pasangan masing-masing .Aku sedar ini semua salah aku . Aku terpaksa mengalah dalam semua ini . Minta maaf . Aku rasa aku tak terbaik untuk kamu . Kadang2 aku terfikir jika kita sayangkan seseorang itu , kita mesti lepaskan . Ntahlah tak tahu kenapa . Kerana itu , satu hari nanti dia pasti datang mencari kita tetapi aku tidak percaya 100%.Itu semua andaian .  "

p/s:aku tahu aku tidak pandai untuk membuktikan cinta terhadap kamu ,aku tidak mempunyai apa-apa untuk memberikan kepada kamu ,aku tidak pandai untuk menceriakan kamu.aku tidak setandingi dia ,talent aku tidak seberapa hebat .tak setaraf dengan dia ,  tetapi aku ada saksi yang tahu betapa aku sayang dan cinta dengan kamu . Saksi itu adalah ALLAH .

TAKE A NOTE .
When i can get that smile in my relationship . Maybe take a time . #senyumanpalsu/mukasakit

True love , zaa

No comments:

Post a Comment